خوردن هندوانه امروز شیراز توسط احمد شاه قاجار موجب بی کفایتی او شد

هندوانه امروز شیراز منبع خوبی از پتاسیم است، ماده معدنی که خاصیت کاهش فشار خون را دارد، زیرا با مقابله با احتباس آب باعث دفع مایعات اضافی می شود و ضربان قلب را تنظیم می کند.

فسفر موجود در هندوانه امروز شیراز به مقدار مناسب، وظایف مهم مختلفی را در بدن انجام می دهد.

این ماده pH را تنظیم می کند، بخشی از کسر معدنی استخوان ها و دندان ها است، از پروتئین ها و آنزیم ها تشکیل می شود، در فعال سازی برخی ویتامین ها و در فرآیندهای ترمیم سلولی شرکت می کند.

در هندوانه امروز شیراز مقدار مناسبی از این ماده معدنی نیز یافت می شود که تکانه های عصبی را منتقل می کند، ریتم قلب و انقباض عضلات را تنظیم می کند.

هندوانه امروز شیراز منبع خوبی از ویتامین C است، یک آنتی اکسیدان طبیعی قوی که قادر به مقابله با رادیکال های آزاد و جلوگیری از پیری سلولی است.

همچنین باعث تحریک سیستم ایمنی و تولید کلاژن می شود.

رنگدانه ای با خاصیت آنتی اکسیدانی است که رنگ معمولی زرد-نارنجی را به گیاهان می دهد.

این نشان دهنده پیش ساز ویتامین A است که عملکردهای متعددی را در بدن ما انجام می دهد زیرا برای رشد و تمایز سلولی ضروری است، در رشد جنینی دخالت می کند، از عملکرد بینایی محافظت می کند، برای رشد استخوان ضروری است و پوست را سالم نگه می دارد.

 

هندوانه امروز شیراز منبع طبیعی لیکوپن است، کاروتنوئیدی که مسئول رنگ قرمز سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، هندوانه امروز شیراز و میوه های قرمز است. دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی است که آن را در پیشگیری از تومورها و در مبارزه با پیری موثر می کند.

همچنین دارای اثر ضد التهابی است، از تشکیل پلاک های آترواسکلروتیک جلوگیری می کند و از چشم ها در برابر انحطاطی که با افزایش سن رخ می دهد محافظت می کند.

یک آمینو اسید موجود در هندوانه امروز شیراز است که برخی از خواص آن را به آن می بخشد.

سیترولین از فشار خون بالا جلوگیری می کند و از سیستم قلبی عروقی محافظت می کند زیرا می تواند فشار را متعادل کند و دیواره شریان ها را الاستیک نگه دارد. این اسید آمینه همچنین برای اختلال نعوظ استفاده می شود، زیرا می تواند با تضمین غلظت لازم اکسید نیتریک، نعوظ را به دست آورد و حفظ کند.

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، پیش ساز ویتامین A و لیکوپن، گوجه فرنگی معمولی و سبزیجات قرمز است. هندوانه امروز شیراز همچنین سرشار از یک اسید آمینه خاص به نام سیترولین است. بیایید به جزئیات این مواد نگاه کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.